Charlottesville deel 2 - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu Charlottesville deel 2 - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu

Charlottesville deel 2

Door: DeWereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Anja, Dirk & Kim

12 Juli 2015 | Verenigde Staten, Charlottesville

Hey iedereen,

Na een goed ontbijt, dat gratis werd aangeboden door het hotel, gaan we vandaag naar Monticello. Dit is het landhuis van president Jefferson. Het is een heel groot gebiet met een landhuis en een hele grote tuin waar groenten, kruiden, bloemen, planten en wijnranken instaan.

We kwamen eerst aan in het visitors center, waar we onze toegangstikketten kochten. Daarna met een shuttelbusje naar boven waar we direct het landhuis in het oog kregen.

Aangezien het nog te vroeg was voor de toer binnen in het landhuis, zijn we eerst de buitenkant gaan verkennen. We hebben de keuken, het rookgebouw, de slavenhuisjes en al een stuk van de tuin gezien. Dan kwam het landhuis aan de beurt. Hier mochten we niet fotograferen omdat alles van lokale mensen geschonken was en uit respect voor deze mensen mochten we in het landhuis niet trekken.

Na de rondleiding hebben we ook nog de rondleiding in de tuin gedaan. Hier stonden vele verschillende bloemen en planten, waaronder krimpkruit. Dit kruit krimpt ineen bij aanraking. De rondleiding eindigde in de groenten en kruidentuin. Den Dirk was echt in zijn nopjes ☺

Het laatste wat op ons programma stond, was een wandeling in het Shenadoah nationaal park. Hier zijn we naar een waterval gegaan. De heentocht was steeds dalen. Dit ging wel snel, maar sommige stukken waren wel wat glibberig aangezien het de vorige dagen wat geregend had. Al snel kregen we de waterval in het visier en na wat foto's hebben we de terugtocht aangevat. Dit was iets pittiger aangezien we steeds bergop moesten. We waren heel blij om de auto terug te zien.

Nog even eten en bijtanken om dan terug via de skydrive richting hotel te rijden. Moe maar voldaan zochten we onze kamer op, want morgen vertrekken we naar ons voorlaatste hotel in Lancaster.

Groetjes en tot blogs
DeWereldreizigers

• 19 Juli 2015 - 10:18

Mama:

Hoi,
    weeral een dag verder om uw avonturen waar te maken. Dat zal den Dirk wel graag gedaan hebben : wandelen langs de kruiden.
    Weeral een ervaring rijker. Was de wandeling zwaar?
    Hop naar het volgende hotel. Hopelijk valt het hotel mee daar in Lancaster?
    Nog veel reisgenot......
    mama