Overstroming in Lancaster - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu Overstroming in Lancaster - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu

Overstroming in Lancaster

Door: DeWereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Anja, Dirk & Kim

14 Juli 2015 | Verenigde Staten, Lancaster

Hey iedereen,

Vandaag staat er een bezoek aan de amish en aan het spoorweg museum op het programma.

Na een ontbijt, dat nie veel voorstelde, zijn we eerst naar het spoorweg museum gegaan omdat het aan het regenen was. Daar aangekomen klaarde het volledig op.

We hebben eerst het museum bezocht. Hier staan veel echte treinen op ware grote waar je soms op kon en uitleg kreeg over de motor of hoe een trein werkt. Ook kon je een trein besturen via een simulatie. Verder was er ook nog enkele speelgoed treinen die je dan ook kon besturen. Na dit leerrijk museum zijn we op de trein gestapt om even terug te keren in de tijd en hebben we een treinrit naar het volgende station meegepikt. Het was ondertussen al middag, dus hebben we eerst iets gegeten voor we verder reden.

Het volgende wat op het programma stond was een bezoek aan de amish. Deze vriendelijke mensen leven nog zoals vroeger en verplaatsen zich nog steeds met paard en kar. Dit was voor mij dan ook een heel leuk bezoek. Eerst met paard en een soort huifkar naar de boerderij van de koetsier gereden, waar we vervolgens uitleg kregen over de werking van de boerderij.Nadien heeft hij ons terug naar onze auto gebracht.

Omdat we niets meer gepland hadden, wilde den Dirk nog naar het Christmas museum gaan. Daar aangekomen was het al te laat om nog binnen te mogen, dus zijn we maar terug naar het hotel gereden. Daar hebben we nog een wandeling door het dorp gedaan voor we terug onze kamer opzochten. Toen we naar tv aan het kijken waren kregen we inneens een waarschuwing voor hevig onweer.

Tijdens de nacht was het dan zover. Rond 2u worden we wakker door het hevige onweer. Toen den Dirk buiten keek stond alles onder. Je zag de bumper van een auto zelfs niet meer, zo hoog stond het. Omdat hij niet gerust was dat de ramen van de auto wel goed dicht waren, is hij even gaan kijken. Hij kwam terug in de kamer volledig nat en met de mededeling dat het hotel onder stond.

Ondertussen was ik ook nie meer gerust. Stond de auto wel goed? Zou ik hem nie beter verplaatsen? De beslissing was snel genomen. Kim wilde niet alleen op de kamer blijven, dus hebben we ons aangekleed en zijn we met z'n 3 terug naar beneden gegaan. Aangekomen in de lobby stond het water al ongeveer 2 cm binnen. Matten, stoelen,... alles was nat.

Toen we buiten kwamen en naar onze auto wilde gaan, kregen we natte voeten. Het water stond al bijna aan kniehoogte. Schoenen en kousen waren dus volledig ondergelopen. Uiteindelijk onze wagen verzet en naar een hogerop gelegen parking gebracht.

Gerustgesteld dat de auto veilig stond zijn we terug door het water naar onze kamer gegaan. Hebben eerst onze schoenen en kousen te drogen gelegd om daarna nog wat te slapen. Want morgen komen we aan onze laatste etappe van onze rondreis.

Groetjes en tot blogs
DeWereldreizigers

• 19 Juli 2015 - 10:31

Mama:

Amai dat zal wel eens een beleving geweest zijn, zo'n onweer in Amerika. Hopelijk was er geen waterschade aan de wagen opdat u dit vlug hebt kunnen verplaatsen naar hogere delen !!!!!
    Het was toch niet aan het onweren als u door het water moest gaan?
    Groetjes
    Mama