Wat een dagje - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu Wat een dagje - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu

Wat een dagje

Door: DeWereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Anja, Dirk & Kim

18 Juli 2016 | Verenigde Staten, Miami

Hey iedereen,

Hier zijn we weer om jullie op de hoogte te houden van ons avontuur hier in Florida. Het was me een dagje vol met problemen en oplossingen.

Vandaag vliegen we van Brussel, via Turkije naar Miami... Althans dat dachten we toch toen we gisteren morgen naar zaventem vertrokken :s

Het begon al op Zaventem. We waren goed en wel door de precontrole en we hadden onze jetair reiszak gaan halen, toen we nadien onze bagage wilde inchecken. Hier ging het al mis :s

Aan de balie vertelde ze ons dat we naar de balie van turkish airways moesten gaan omdat onze namen geblokkeer stonden en ze ons dus niet konden inchecken. Het probleem was dat onze vlucht van istanbul naar miami niet vloog omwille van een conflict tussen de VS en Turkije. Wij dus naar de balie. Ondertussen even met de mediaan gebeld om te weten wat we moesten doen.

Na een tijdje wachten hadden ze ons omgeboekt. Ons nieuwe vliegroute is nu via parijs. Na onze bagage eindelijk ingecheckt te hebben zeiden ze ons dat ze onze bagage wel konden doorsturen naar Miami, maar dat ze ons nog geen boardingpassen konden geven en dat we dit aan de gata in Parijs moesten vragen. Verder is alles in zaventem verlopen zoals het moest.

Eindelijk kon onze vakantie beginnen!! Maar in parijs aangekomen kwam het volgende probleem de kop opsteken.

Toen we van de vlieger stapten moesten we eerst door de paspoortcontrole en dan zo terug naar de vertrekhal om zogezegd onze bagage in te checken. Aan die balie zeiden ze ons fat het vliegtuig was overboekt en dat het dus nog niet zeker was of we wel deze vlucht konden nemen. We moesten terugkomen als het einde naderde om er zeker van te zijn dat er nog plaats was. Als compensatie hebben ze ons een voucher gegeven van ieders €5.

Na een broodje gegeten te hebben was het tijd om terug naar de balie te gaan om te horen of we nu wel of niet konden doorvliegen op het gewenste uur.

Aan de balie zeiden ze ons dat het nog steeds niet zeker was, maar dat ze ons wel naar de gate gingen sturen, want de kans bestond wel dat er mensen te laat gingen komen voor hun vlucht.

Dus wij in aller ijl door de douane naar de gate. We hadden op dat moment nog maar een uurtje voor de vlieger ging opstijgen.

Aan de gate kwam dan voor ons het verrassende antwoord, er was nog plaats!! Het enige probleem was dat we niet samen konden zitten. Maar we konden wel doorvliegen naar Miami en dat was het belangrijkste!!!

Na een lange vlucht met veel slapen, films kijken en nog eens slapen waren we eindelijk in Miami.

Aan de douanecontrole viel het de beamte metteen op dat ik wel serieus wat gewicht heb verloren en dat ik er zo veel beter uitzag :D dan nog onze bagage en auto ophalen en onze vakantie kon beginnen ;)

Nadien waren er gelukkig geen problemen meer en kwamen we dus vlot aan op onze bestemming: Best Western hotel miami international airport.

Na het hotel een beetje te verkennen en ons eerste geld at te halen, zijn we nog even gaan zwemmen om nadien moe maar voldaan in ons zalige bedje te kruipen.

Zoals jullie kunnen lezen was het echt een dagje met vallen en opstaan, maar het voornaamste is dat we in Miami zijn geraakt ;)

Zo ik ga jullie nu laten want we gaan vertrekken naar ons volgende hotel, maar dat kunnen jullie lezen in ons volgende blogje ;)

Groetjes en tot blogs
DeWereldreizigers

• 19 Juli 2016 - 19:01

Regina :

Hoi allemaal,
    Voor mij was het ook een dagje. Eerst onze reizigers naar Zaventem brengen en dan naar huis, maar door een afslag te hebben gemist reed ik eerst in de richting van Brussel. Heb dan maar tot de volgende lichten gereden en terug gekeerd. Thuis gekomen ging ik nog wat slapen om nog wat rust te hebben tot we naar de markt moesten vertrekken, maar het lot viel anders uit. We kregen bericht dat de vlucht niet via Turkije kon gaan, maar wel via Parijs en dan met Air France naar Miami. Ik vond het goed dat ze niet via Turkije moesten gaan omdat dit mijn eerste idee was om naar Amerika te vliegen. Het verrassende kwan, ze konden opstijgen naar Parijs. Oef de reis kon aangevat worden en dan nog belangrijk, ze konden de vlieger op richting Florida. Nu rap intikken om vlucht te volgen. Het eerste teken was dat de vlieger na enkele minuten terug keerde richting Parijs, maar het was dan toch definitief. Ze vertrekken naar Miami. Het einde was veel te laat om te volgen. Ben dan maar gaan slapen om dan om 01.42 u.te horen dat alles ok was.
    Allez 't is dan toch gelukt. Fijne reis gewenst en geniet ervan.

Groetjes

Mama