3de en laatste pretpark: epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu 3de en laatste pretpark: epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu

3de en laatste pretpark: epcot

Door: DeWereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Anja, Dirk & Kim

22 Juli 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Hey iedereen,

Hier ben ik weer om jullie op de hoogte te houden ;)

Vandaag is onze laatste volledige dag hier in Orlando, wat betekent dat we orgen weer verder trekken. Maar zover zijn we nog niet, want we hebben nog 1 pretpark te goed: epcot

Epcot is samen met animal kingdom (die we gisteren bezocht hebben), holywood studio's en magic kingdom, 1van de 4 pretparken van Disney.

Hoewel dat dit ook een pretpark is, zou ik het zo niet bestempelen. Het park is opgedeeld in 2 delen: een deel gaat over de ruimte en de toekomst en met het andere maak je een kleine wereldreis.

Ook voor dit park hadden we fastpass ticketten, dus konden we weer bij 3 atracties voorbij steken. Hoewel we maar 1 top atractie mochten kiezen hebben we ook in dit park bijna alles kunnen doen wat we wilden.

Dit maal hebben we allemaal rustige atracties gekozen, wat ook wel eens plezant is. Het moet immers niet altijd vol met adrenaline zitten.

Voor we aan onze atracties begonnen hebben we eerst iets te eten gezocht (doosje fruit). Ondertussen was er tussen 2 atracties wat tijd en is den dirk alleen een atractie gaan doen. Deze topatractie was niet voor mensen met hoogtevrees zeiden ze. Achteraf zijn we er met z'n allen nog eens ingeweest omdat den dirk het zo de moeite vond. Bij deze atractie maak je een kleine wereldreis in een luchtschip. Het is in feite een rei stoelen die ze de hoogte inbrengen en een scherm waar je dan die reis maakt. Je ziet o.a een orka voor je neus uit het water komen en er terug in vallen, ook maak je eensafari door afrika en je vliegt via australië zo terug naar het park. Achteraf was het inderdaat wel de moeite waart.

Nadat we al onze atracties in het eerste deel gedaan hadden, was het tijd voor naar deel 2 te gaan: de kleine wereldreis.

Het waren in feite allemaal landen die naast elkaar opgesteld stonden (met echte grote gebouwen). En bij elk land kon je er kennis maken met de lokale producten alsook, bij sommige dan, kon je er meer over het land te weten komen door bv. een film van het land. Was echt wel de moeite om te doen. Maar door tijdgebrek hebben we enkel datgene gedaan wat we zeker gezien wilde hebben. Voor de rest hebben we enkel de landen getrokken en verder gegaan.

'S avonds was er afsluiter een licht, vuur en muziek spectakel. Daarna was het tijd om naar de bus te gaan en richting hotel te gaan. Daar aangekomen was iedereen uitgeteld en zijn we dan maar vlug ons bedje in gekropen.

Zo dat was het weer voor vandaag, morgen is het vanuit een ander stadje.

Vele groetjes
DeWereldreizigers

• 27 Juli 2016 - 23:59

Regina:

Hallo,

Weeral een mooie en plezante dag die zo voorbij gegaan is en waar u veel belevenissen heeft kunnen doen.
    Wat gaat de tijd toch snel dat u weeral naar een volgend hotel moet rijden. Zo te zien la

• 28 Juli 2016 - 00:02

Regina:

Hallo

Ik was nog niet gedaan en opeens was mijn bericht verzonden.

Zo te zien laten jullie het niet aan jullie hart komen en geniet ten volle van wat de dag te bieden heeft. Allez op naar het volgende hotel. Veel amusement nog en tot de volgende blog...xxx

Groetjes

Mama