Vertrek naar Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu Vertrek naar Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Anja, Dirk & Kim Goossens & Leemans - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Sarasota

Door: De Wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Anja, Dirk & Kim

23 Juli 2016 | Verenigde Staten, Sarasota

Hey iedereen,

Ons verblijf in Orlando zit er weeral op, tijd dus om verder te trekken.

Onze eerste stop was in Homosassa Spring Park, een park gespecialiseerd in de opvang van lamanteinen of zeekoeien. Deze komen tijdens de winter in deze wateren zwemmen omdat het zeewater dan voor hen te koud is. Ook andere (vooral gewonde of zieke) dieren vinden hier een thuis.

Door tijdgebrek hadden we beslist om meteen door te rijden naar het wickee wachee spring park, waar we dachten een zeemeerminnenshow te kunnen zien. Maar eens aan het park mochten we de parking niet meer op omdat het volzet was. Dan maar beslist om terug te keren naar Homosassa na eerst wat gegeten te hebben.

Terug aan het park hadden we de mogelijkheid om met de boot te varen of met het "treintje". We hebben uiteindelijk gekozen voor de boot. In het park hadden ze ons gezegd om eerst naar de lamanteinen te gaan, omdat het bijna lunchtijd was voor hen. Dus zo gezegd zo gedaan ;)

Nadien was het voor de boottocht terug al iets te laat geworden, zodat we met het treintje terug naar het hoofdgebouw en onze auto werden gebracht.

Aan de auto aangekomen hadden we nog een hele tocht voor de boeg naar het hotel. Aangekomen aan het hotel was het tijd om in te checken, nog iets zoeken voor te eten en dan naar bed, want morgen trekken we weer verder.

Zo dit was weer een update, morgen meer van dat

Zonnige groetjes vanuit Sarasota Florida
De Wereldreizigers

• 21 September 2016 - 12:46

Regina:

Hoi,

Het was zeker een hele belevenis om de zeekoeien te zien zeker!!! Wat vliegt de tijd toch snel als men van alles wilt zien en doen. Nog veel plezier.

Groetjes

Mama